• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Elskuld, när bryts strömmen?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
@Lasseman Blir socialen automatiskt inkopplad när man har skulder till elbolag och elen kan komma att stängas av?

Jag tror då det, av elbolaget/ombudet. Tror dom har rätt till ersättning för det enl ellagen..

Det är inte så ofta jag ser ärendena, såg ett häromdagen men lade inte någon jätteviktigt vid vad som var gjort.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Men igen då. Hur undviker jag att elen bryts? Jag kan (föehoppningsvis) betala samma dag som tidsfristen går ut. Tyvärr brukar ju inte betalningar registreras samma dag så detta gör mig löjligt nervös faktiskt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Ring dom, det kommer man nog längst med
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Ring dom, det kommer man nog längst med
Provade ju detta. Han hänvisade till Visma vilket jag tycker är jättemärkligt. Visst jag kan ringa dom men det kommer inte hjälpa eftersom planen är att bara betala kapitalskulden till elbolaget. Inkasso och delgivning ska ju Visma ha betalt för och dom pengarna har jag absolut inte. Säg att kapitalskulden på en räkning är 600. Visma har i sin tur lagt på 1800kr. Betalar jag in 600 till Visma drar dom ju av inkassokostnder och sånt först så den vägen kan jag inte gå.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Ring dom, det kommer man nog längst mrd
Provade ju detta. Han hänvisade till Visma vilket jag tycker är jättemärkligt. Visst jag kan ringa dom men det kommer inte hjälpa eftersom planen är att bara betala kapitalskulden till elbolaget. Inkasso och delgivning ska ju Visma ha betalt för och dom pengarna har jag absolut inte. Säg att kapitalskulden på en räkning är 600. Visma har i sin tur lagt på 1800kr. Betalar jag in 600 till Visma drar dom ju av inkassokostnder och sånt först så den vägen kan jag inte gå.
Ring visma eller ansök om betalplan på hemsidan
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Ring dom, det kommer man nog längst mrd

Ring visma eller ansök om betalplan på hemsidan
Man får inte ansöka om betalningsplan när det gått så lång tid. Detta vet jag redan. Och jag kan garantera att dom ger blanka fan i om jag betalat kapitalskulden. Inget har ju gått till dom.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det har jag väldigt svårt att tro att dom blir.
Har du betalat el räkningar efter detta? Tror gränsen går vid 1000 kr och om man misskött flera betalningar efter varandra då blir det avtals brott vilket gör att dom har rätt att stänga av elen.
Socialen meddelas om elen riskeras stängas av ! Hände nämligen en på jobbet som jag känner . Svea inkasso tog över fakturan och när han inte betalat den på en månad så fick han brev från Svea att socialen var meddelad att elen riskeras stängas av
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Socialen meddelas om elen riskeras stängas av ! Hände nämligen en på jobbet som jag känner . Svea inkasso tog över fakturan och när han inte betalat den på en månad så fick han brev från Svea att socialen var meddelad att elen riskeras stängas av
Okej. Trodde aldrig det gick till på det sättet. Man lär sig alltid något nytt.
Kan detta vara för om det finns barn med i bilden som gör att dom kontaktar socialen?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Okej. Trodde aldrig det gick till på det sättet. Man lär sig alltid något nytt.
Kan detta vara för om det finns barn med i bilden som gör att dom kontaktar socialen?
Tror dom kontakta för det är barn med i bilden !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp